Friday, April 17, 2009

بولتن خبری شماره یک

در حالی که زمان برای اجرای حکم اعدام دل آرا دارابی به سرعت نزدیک می شود، عبدالصمد خرمشاهی وکیل دل آرا در پیامی که برخی از رسانه ها از جمله روزنامه اعتماد آن را منتشر کرده اند اظهار داشت: "از تمام کسانی که می‌توانند دل‌آرا را از اعدام نجات دهند، تقاضا دارم به اين دختر کمک کرده و برای جلب رضايت با اوليای دم صحبت کنند."
در همین حال گروهی از روزنامه نگاران و هنرمندان قصد دارند تا به عنوان آخرین راه چاره از خانواده مقتول درخواست گذشت و بخشش کنند.
موضوع نزدیک شدن اعدام دل آرا دارابی که در سالهای اخیر به دلایل مختلف از جمله نمایشگاه نقاشی که با کمک آسیه امینی در تهران برگزار کرد در رسانه ها انعکاس وسیعی داشته است، در رسانه های فارسی و بین المللی با توجه خاصی روبرو بوده، تلویزیون صدای آمریکا نیز قصد دارد در برنامه ای به این موضوع و درخواست هموطن ها از خانواده مقتول بپردازد.
روزنامه های فیگارو، اومانیته، ال اکومونیستا، ایل ژورناله، آفتون بلادت، کوریره دلاسرا، تریبون، ایندیپندنت و لس آنجلس تایمز در میان صدها رسانه ی بودند که خبر اعدام قریب الوقوع دل آرا را در کنار ابراز نگرانی عمیق سازمان عفو بین الملل و مجامع حقوق بشری منعکس کردند.
برخی از روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان نیز از مردم خواستند تا با ارسال اس ام اس هایی حاوی پیام "دل آرا را اعدام نکنید"، توجه افکار عمومی را به این موضوع جلب کنند.
ساعاتی پیش همچنین خانواده دل آرا دارابی از خانواده مقتول درخواست بخشش و استمداد کردند.
"ما در آخرين استمداد و تظلم خواهي براي نجات دخترمان خواستار بخشش او از طرف خانواده مقتول هستيم. ما از مقامات کشوري، هنرمندان و فرهيختگان مي خواهيم در جلب رضايت شاکي ياري مان کنند."

3 comments:

  1. اميد داريم به رهاييش . كاش اعدام نشود . كاش بخشش براي ما ارجح تر از انتقام باشد
    يا حق

    ReplyDelete
  2. edam nakonbidddddddddd on eshtebah karde on kheili bache bode wa kjheili pashimone ono be khodeton bebakhshidesh

    ReplyDelete