Saturday, April 18, 2009

بولتن خبری شماره دو


در حالی که برخی از رسانه ها در ایران خبر از توقف حکم اعدام دل آرا داربی در آخرین ساعت قبل از اعدام می دهند، عبدالصمد خرمشاهی از زمان اعدام وی ابراز بی اطلاعی کرده بود.


بنا به گزارش این رسانه قرار بود دل آرا دارابی امشب اعدام شود، در حالی که گزارش های رسیده به دست ما حاکی است وی تا امروز بعدازظهر در بند عمومی زندان رشت بوده است، معمولا زندانیان 48 ساعت قبل از اجرای حکم اعدام به بند انفرادی اختصاصی انتقال می یابند.


خانواده دلارا در تلاش برای کسب رضایت اولیای دم هستند. رضایی، داماد خانواده مقتول در گفت وگو با «سرمایه» گفت: «دور هم جمع شدیم و در خانواده جلسه‌ای تشکیل دادیم تا برای دل‌آرا تصمیمی بگیریم و امروز طی نامه‌ای خواسته‌های خود را منتشر می‌کنیم.» پدر دل آرا دارابی گفت: «آن‌ها به ما گفته‌اند امکان رضایت دادن ما ۵۰ درصد است.»

وی در این ارتباط که آیا خود دل‌آرا نیز تقاضای بخشش کرده است، گفت: «دل‌آرا نیز چندین بار گفته است من تا جایی که به در خانه او رفته‌ام مقصر هستم ولی قاتل نیستم، اگر شما می‌گویید من قاتلم پس می‌خواهم مرا ببخشند.»

پدر دل‌آرا از وضعیت دخترش اظهار نگرانی کرد و گفت: «دل آرا می‌گوید یا مرا ببخشید یا اعدام کنید زیرا از این وضعیت خسته شده‌ام و دیگر نمی‌توانم زندان را تحمل کنم.»
دارابی همچنین معتقد است: «خانواده مقتول نیز تحت فشار هستند و مادر خود را از دست داده‌اند. من به آن‌ها حق می‌دهم، نمی‌دانم اگر من جای آ‌ن‌ها مادرم را از دست می‌دادم ممکن بود چه کار کنم ولی با کشتن دختر من مساله حل نمی شود، فقط صورت مساله پاک می‌شود.»



در عین حال، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار اطلاعیه‌ای فوری از همه کسانی که در راه دفاع از حقوق بشر دفاع می‌کنند دعوت کرد تا در تجمع و تظاهرات اعتراضی روز دوشنبه، ساعت نه صبح در برابر سفارت جمهوری اسلامی در لندن گرد هم آیند و به حکم اعدام دل‌آرا دارابی اعتراض کنند.



در این اطلاعیه آمده است: این تجمع از ساعت ۹ صبح در لندن در برابر سفارت جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد، ما از همه ایرانیان و مدافعان حقوق بشر می‌خواهیم که در این تجمع شرکت کرده و علیه حکم اعدام دل آرا دارابی اعتراض کنند.

محل تجمع: شماره شانزده پرینسس گیت، برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران


زمان: دوشنبه ۲۰ آوریل ساعت ۹ صبح


نقشه محل تظاهرات


صفحه اختصاصی تجمع اعتراضی در فیس بوک


1 comment:

  1. دلارا
    من مخالف شدید اعدام هستم .
    بیایید مخالفت خود را با شرکت در این راهپیمایی اعلام کنید.
    http://nesahoseiny.blogspot.com/

    ReplyDelete